'
blueffect 2021

Era Post Cookie

Przepis na lepszy świat czy cyfrowy armagedon?
27 maja godz. 10:00
——   konferencja online   ——
Zarejestruj się!

Dlaczego warto?

Zmiany w polityce cookies to jeden z najgorętszych i najważniejszych tematów branży marketingu internetowego tego roku. Blokowanie 3rd party cookies przez Google i Apple spowoduje w niektórych obszarach nawet radykalne ograniczenie możliwości realizacji kampanii reklamowych.

Co te zmiany oznaczają dla reklamodawców? Jak zapewnić sobie konkurencyjność w erze post (third party) cookies? Skąd czerpać dane o użytkownikach? Jak je pozyskiwać?

Na te pytania podczas X. edycji Kongresu Efektywności Blueffect odpowiedzą eksperci oraz praktycy, przedstawiciele największych polskich marek.

formuła online

Możesz wziąć udział w konferencji z dowolnego miejsca. My zadbamy o dynamiczną, interaktywną i atrakcyjną formułę wydarzenia.

praktyczna wiedza

Blueffect to najnowsza wiedza, trendy i najskuteczniejsze rozwiązania digital marketingu, którą będziesz mógł wykorzystać w swojej firmie!

biznesowe podejście

Skupiamy się na tematach, które pomogą rozwinąć Twój biznes online. Skorzystaj także z konsultacji z naszymi specjalistami!

prelegenci

Poznaj prelegentów Blueffect 2021!

agenda

 
Inspiracje i duża dawka wiedzy - oto program Blueffect 2021
  •      
  •     PART 1 - STRATEGY AND INSPIRATION - FAST'N'INSPIRATION
  • 10:00 Maciej Gałecki Powitanie
  • 10:05 Zbigniew Nowicki Wprowadzenie: Era post cookie - Przepis na lepszy świat czy cyfrowy armagedon?

    Kilka lat temu mieliśmy rok mobile, który w formie branżowego żartu datowany był na kolejny i dalej kolejny rok. Rok temu wiele biznesów dotknął rok gwałtownej transformacji cyfrowej. Nagłej digitalizacji uległy niewzruszone do tamtego momentu bastiony. Przykładem niech będzie wdrożenie z sukcesem e-pacjenta w służbie zdrowia, uruchomienie teleporady oraz elektronicznego obiegu dokumentów medycznych.

    Już za moment świat digital czeka następna (r)ewolucja związana z systemowym wyeliminowaniem third-party cookies.

     

    W ramach wprowadzenia opowiem o tym jaki wpływ będzie miało wykluczenie third-party cookies na rozwój rynku reklamy cyfrowej i co te zmiany (także w obszarze technologii) będą oznaczać dla reklamodawców. Zwrócę również Państwa uwagę jakie działania marki powinny już teraz zacząć uwzględniać w swoich strategiach marketingowych w obliczu ery post third-party cookies.

  • 10:25 Magdalena Euejda Era post third-party cookies jako katalizator pozytywnych zmian. Nastawienie na rozwój vs nastawienie na relacje

    Za sprawą wchodzących zmian w obszarze 3rd party cookies najprawdopodobniej Internet stanie bardziej przyjaznym miejscem, choć coraz częściej wymagającym logowania. Podczas prelekcji dowiedz się, jakie pozytywne zmiany nas tutaj czekają, jakie zdanie mają na ten temat różni eksperci, co z tego warto wyciągnać dla swojego biznesu?

    Od kwestii zmian w obszarze prywatności i bezpieczeństwa już nie uciekniemy, a mamy czas, by się do nich dobrze przygotować. Ostatecznie wygrają te marki, które będą miały trafiony pomysł na przekonanie użytkowników do zostawiania swoich danych. Na znaczeniu powinien zyskać marketing relacji.

    Zastanów się, jak wygląda etap CARE na ścieżce Twoich konsumentów? Czy projektujesz dla nich nowe pozytywne doświadczenia? Jeśli nie, to ta prelekcja Cię do tego zainspiruje.

  • 10:45 Debata Jak zapewnić sobie konkurencyjność w świecie bez third party cookies? - debata z udziałem: Michał Blak, CEO Edrone oraz Artur Malinowski, Digital Marketing Division Director Empik S.A.

    Co zmiany związane z polityką cookies największych graczy, takich jak Google czy Apple oznaczają dla e-commerce? Jak przygotować się do nich strategicznie? Na te, kluczowe dla reklamodawców pytania w debacie prowadzonej przez Zbigniewa Nowickiego odpowiedzą marketerzy reprezentujący największe marki:

     

    Michał Blak - CEO Edrone

    Artur Malinowski - Digital Marketing Division Director, Empik S.A.

  • 11:15 Przerwa
  •     PART 2 - EDUCATION - FRESH'N'FRUITFUL
  • 11:30 Aleksandra Lisiecka-Lenart Liczby w kontekście - analityka Customer Journey

    If you don’t know the customer, numbers are just numbers” – te słowa jednego z autorytetów w obszarze analityki webowej, Caleba Whitmore’a, w dobie post-cookies zyskują nowy wymiar. Podczas tegorocznej edycji konferencji Blueffect nieprzypadkowo będziemy przez wszystkie przypadki odmieniać słowo ,,Relacje" - to one bowiem będą w nadchodzących miesiącach i latach dyktować nowe KPI dla e-marketingu.
    Podczas prezentacji poruszymy zagadnienie User Intent wraz z jego aktywnym wykorzystaniem w atrybucji konwersji. Zastanowimy się także nad przyszłością analiz cross-device i tym, jakie metryki monitorować, by w ścieżce klienta SEE-THINK-DO-CARE eksplorować każdy z etapów.
    Dotąd skupialiście się na pozyskiwaniu jak największej ilości danych? Przyszedł idealny czas na przekucie jej w jakość.
    Dopiero tworzycie swoje centrum dowodzenia data-driven? Podpowiemy, na co warto położyć szczególny nacisk.

  • 11:50 Maciej Janik Retargeting bez ciastek. Kampanie na niestandardowych grupach odbiorców

    W obecnych czasach, odchodzi się od wykorzystywania w działaniach reklamowych danych podchodzących z cookies, a marketerzy muszą poradzić sobie w inny sposób, chcąc kierować komunikaty do swoich klientów. W związku z tym, rosnąć na znaczeniu będzie rola pozyskiwania i wykorzystania własnych danych, gromadzonych w bazach CRM.

    Podczas prezentacji poruszony zostanie między innymi temat tego w jaki sposób można pozyskiwać samodzielnie dane dotyczące klientów, a także w jakich działaniach marketingowych można je wykorzystać - skupiając się przede wszystkim na kampaniach w systemach reklamowych Google oraz Facebook.

  • 12:10 Marta Kusowska Redefinicja podejścia do zaawansowanych narzędzi digital marketingowych

    W czasach przed pandemią, zaawansowane narzędzia digital marketingu zarezerwowane były głównie dla tzw. "dużych graczy", bądź firm, które współpracowały z "największymi" dostawcami. W dobie pandemii covid-19 redefinicji podejścia do biznesu dokonali nie tylko sami przedsiębiorcy, ale również dostawcy technologii.

    Z prelekcji dowiesz się jakie możliwości martech mają obecnie podmioty które postanowiły rozwinąć internetową gałąź swojego biznesu oraz jak wyróżnić się w gąszczu internetowych reklamodawców:

    • integrując odpowiednie narzędzia martech na przykładzie technologii Google Marketing Platform;

    • ujednolicając konwersje pochodzące z różnych źródeł pozyskiwania ruchu;

    • rozwijając własne first-party.

  • 12:30 Karol Tarka Google Analytics 4 i jego funkcjonalności, które są odpowiedzią na świat bez cookies

    Świat bez cookies to duże wyzwanie dla przyszłej analityki internetowej. Z jednej strony posiadanie własnych, poprawnych danych staje się coraz bardziej kluczowe do prowadzenia biznesu, z drugiej strony ograniczania takie, jak rozporządzenie GDPR sprawiają, że to zadanie jest utrudnione.

     

    Z prelekcji dowiesz się:

    • Jakie są obecne wyzwania analityki internetowej?
    • Jakie są kluczowe zmiany w nowej wersji Google Analytics 4 w porównaniu do Universal Analytics?
    • Jak GA4 identyfikuje użytkowników?
    • W jaki sposób odzyskać utracone, niezebrane dane, np. takie, co do, których nie uzyskaliśmy zgody użytkownika?
    • Co możesz zrobić, by przygotować się na przyszłość i zdobyć przewagę nad konkurencją.
  • 12:50 Zakończenie Konferencji
  •     PART 3 - PRACTICE MAKES PERFECT - WORKSHOPS
  • 13:00 Warsztaty Koniec z kupowaniem ciasteczek… Wypracuj w procesie Design Sprint rozwiązania, dzięki którym szybko i skutecznie rozbudujesz swoją bazę 1st party cookies

    Design Sprint to framework wykorzystywany do skrócenia procesu podejmowania decyzji, bez konieczności budowania całego rozwiązania. Design Sprint daje możliwość testowania wielu pomysłów i hipotez. Zdarza się, że część z tych pomysłów okaże się niewystarczająco dobra, ale to dobra wiadomość – zaoszczędzisz czas i energię, którą poświęciłbyś na budowę złego rozwiązania.

    Podczas warsztatów:

    • Dowiesz się, jak pracować procesem Design Sprint,

    • Poznasz narzędzia procesu, które pomagają podejmować decyzje biznesowe,

    • Przećwiczysz 3 techniki kreatywne, przydatne w codziennych wyzwaniach biznesowych,

    • Przejdziesz przez burzę mózgów, podczas której wypracujemy rozwiązania pomagające zbierać cenne dane o klientach (first party data),

    • Poznasz rolę moderatora procesu - byś i Ty prowadził skuteczniejsze spotkania i burze mózgów.

     

    Warsztaty poprowadzą:

    Joanna Blewąska - Digital Strategy Specialist, Bluerank

    Magdalena Euejda - Digital Strategy Manager, Bluerak

     

    Założenia organizacyjne:

    Czas trwania: 3 h (z przerwą)

    Liczba uczestników: 12 osób

    Tryb: online 

     

    Po warsztatach, otrzymasz materiały szkoleniowe. 

     

    /liczba miejsc jest ograniczona, obowiązuje rejestracja. Jeśli chcesz wziąć udział w warsztatach napisz do nas na blueffect@bluerank.pl

     

     

     

  •      

kontakt

Marta Markowska
Marketing Manager
Bluerank
blueffect@bluerank.pl
 
Rejestracja zakończona

Patronat

Dimaq Eizba